.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
1800 پرونده دانه درشت در دست پیگیری

دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد : یکهزار و هشتصد پرونده قاچاق دانه درشت ها به ارزش بیش از یکهزار میلیارد تومان در دست پیگیری است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، تقی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد سالهای اخیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقابله با دانه درشت ها گفت: ارزش این پرونده ها از 100میلیون تومان تا 400 میلیارد تومان است و کالایی نیست که این قاچاقچیان مبادرت به قاچاق آن نکرده باشند.

وی عمده ترین کالاهایی را که این افراد قاچاق کرده اند 28 قلم کالا از جمله 12 کالای یارانه ای اعلام کرد.

تقی زاده گفت: متاسفانه در حالی که پرونده اول برخی از این افراد در دستگاه قضایی در جریان بود ، آنها در فاصله مرخصی یا در جریان پیگیری پرونده اول ، بار دیگر مبادرت به قاچاق کردند و پرونده دیگری برای آنها تشکیل شده است.

دبیرستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در سالهای اخیر معدل پرونده های قاچاق به سمت پرونده های دانه درشت تغییر کرده است، گفت:

ارزش میانگین این پرونده ها از 13 میلیون به 36 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که سالانه 10 هزار پرونده خرد کاهش یافته و سالی 9 هزار متهم هم کمتر به زندان رفته اند.

تقی زاده گفت: در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کارگروهی تشکیل شده است تا پرونده های دانه درشت به صورت ویژه پیگیری شود و با اقدامات این ستاد ارزش پرونده ها 300 درصد رشد داشته است.

دبیرستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات این ستاد در مبارزه همه جانبه و بکارگیری راهکارها و ابزارهای علمی در مبارزه با قاچاق کالا گفت: با همکاری نخبگان ، دهها مقاله و کارپژوهشی برای روش های پیشگیرانه و مقابله تهیه شده است و در این زمینه کمبود یا خلاء نداریم.

وی با بیان اینکه با استفاده از همه ظرفیت های موجود نگرانی ما در زمینه تبیین درست مبانی مبارزه با قاچاق برطرف شده است، اظهار داشت: در صدد آن بودیم کار را از لایه انتظامی خارج کنیم و دلیل تلاش شد در تعامل با دستگاه های اجرایی تصمیمات و دستورالعمل ها به گونه ای تدوین شود که منجر به قاچاق نشود که در این زمینه موفقیت نسبی داشتیم.

تقی زاده گفت : بخشی از قاچاق در بازار شهرها و روستاهاست و شمار زیادی از مردم با آن درگیرهستند مانند کالای همراه مسافر ، مبادلات مرزی ، کالاهای همراه ملوانان که در این قسمت با اقدامات انجام شده ساماندهی صورت گرفته و به میزان زیادی قاچاق از این طریق کاهش یافته است.

وی همچنین از بسته شدن پرونده قاچاق کالا در اسکله های غیرمجاز خبر داد و افزود : پرونده اسکله ها از فهرست قرمز قاچاق خارج شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.